4.Τα ούλα μου ματώνουν.Είναι η αιμορραγία ένδειξη περιοδοντίτιδας;

Όπου υπάρχει αιμορραγία, αντιμετωπίζουμε είτε ουλίτιδα (συνήθως έως 30-35 ετών) όταν δεν συνυπάρχει καταστροφή οστού, είτε ενεργή περιοδοντική νόσο, δηλαδή μικρόβια που παράγουν τοξίνες που προκαλούν τη ζημιά αυτή.

Χαρακτηριστικά της περιοδοντίτιδας είναι:

1. Αφορά το 99% των ανθρώπων ηλικίας άνω των 35, όλοι θα περάσουν από αυτό το στάδιο.
  2. Είναι η πλέον καταστροφική αρρώστια, καθώς ευθύνεται για απείρως μεγαλύτερες ζημιές από την τερηδόνα (τρυπημένα- σπασμένα δόντια)
  3. Είναι μία αργή αρρώστια, δε δρα γρήγορα, λειτουργεί για χρόνια.
  4. Δε δίνει δυνατά συμπτώματα στην αρχή, όπως έντονο πόνο, το κόκαλο χάνεται σιγά σιγά και ύπουλα.
  5. Τα δόντια φαίνεται ότι μακραίνουν, κάτι το οποίο συμβαίνει γιατί τα ούλα αποτραβιούνται.
  6. Οι ασθενείς παρουσιάζουν ευαισθησία στο ζεστό και το κρύο, καθώς οι ρίζες δεν προστατεύονται από σμάλτο, με συνέπεια να είναι πιο ευαίσθητες.
  7. Δημιουργούνται κενά ανάμεσα στα δόντια, στα οποία ενσφηνώνονται τροφές και οι ασθενείς ξεκινάνε να χρησιμοποιούν οδοντογλυφίδες.
  8. Άλλο χαρακτηριστικό είναι η κακοσμία του στόματος. Η κακοσμία οφείλεται στη βαθιά συγκέντρωση μικροβίων, τα οποία δεν μπορούν να απομακρυνθούν με το βούρτσισμα.
  9. Ένα άλλο χαρακτηριστικό είναι οι τερηδόνες ρίζας, λόγω της απώλειας κόκαλου και της προσβολής των ριζών, οι οποίες δεν προστατεύονται από αδαμαντίνη-σμάλτο.
  10. Η περιοδοντίτιδα δεν έχει θεραπεία, δηλαδή το κόκαλο που έχει χαθεί μπορεί μόνο να συντηρηθεί, και η αρρώστια να παγώσει, δηλαδή να σταματήσει.

Σε προχωρημένα στάδια περιοδοντίτιδας εκτός των παραπάνω:

1. Υπάρχει κινητικότητα, μετανάστευση δοντιών.
  2. Πόνος στη μάσηση. Οι στηρικτικοί ιστοί των δοντιών, οι ίνες περιρριζίου “στρεσάρονται” λόγω της απώλειας κόκαλου, οι ασθενείς δεν έχουν δύναμη να δαγκώσουν, έτσι νιώθουν τα ούλα τους πιο ευαίσθητα και πονάνε.

Σε καταληκτικά στάδια:

1. Περιοδοντικό απόστημα, έντονος πόνος, πρήξιμο και πυορραγία.

Σε περίπτωση που έχετε κάποιο από τα παραπάνω συμπτώματα, θα πρέπει να επισκεφτείτε τον οδοντίατρο σας, ο οποίος θα διαπιστώσει την ύπαρξη ή όχι περιοδοντίτιδας και θα ξεκινήσει την περιοδοντική θεραπεία .

Η περιοδοντική θεραπεία, αυτό που κάνει είναι να σταθεροποιεί την κατάσταση του περιοδοντίου εκεί που βρίσκεται, ώστε να μη γίνει περαιτέρω ζημιά στο κόκαλο και να μη χάσει ο ασθενής τα δόντια του.